Tidagens uppryckning

tisdag, december 08, 2009

Idag vart en ganska mycket bättre dag än igår.
hehe, nej jag kom inte iväg på cykeln till jobbet idag heller.
Det sjuka är att den står tom i min hall, jag har förberedd allt men jag kommer fan inte upp på den på morgonen, ehhe Jag skulle ibland behöva en person som sparka mig i röven på morgonen så jag fick nåt gjort. Min plan eller nu kallar jag det för fantasi är att komma upp och springa innan jobbet. Jag har tidigare cyklat till Täby när jag jobbat där, jag cyklat till Rissne när jag jobbat där men cykla 15 inom väsby verkar inte gå. Jag väll ingen ingen utmaning i det helt enkelt.

Kom till jobbet, jobba, blla bla dada tjooohoo åkte hem.

Sprang över till dagiset och bad dom fylla intyg för när jag vabbade, så hjälpte en av Antons fröknar mig att fylla i den så kommer en annan (ej antons)och säger behöver du verkligen den redan idag är det så bråttom. Vafan det är 3 rutor att fylla i dagisets namn antal dagar och underskrift.

Sen prata lite med Antons fröken och hon berätta lite och lucia tåget dom ska ha nästa måndag. Jag längar sååå faktiskt så efter se Anton i lucia tåget. Och miraclet att få 15 småbarn köra en lucia tåg. Min löjtnant hade svårt att få 20 18 åringar att gå i takt och inte kasta snöbollar på varandra.

Kom hem och fick en tidig julklapp.
Bilförsäkring för 2 månader (nyteckning), Elräkning och fordonsskatten kom samtidigt.
Pratar dom med varandra eller. tjena tjena ska vi åka över tillsammans blir lite roligare då, ahhh schysst ska kolla med fordons skatten också han kommer bli helt körd då, hehe.

Jag gillar verkligen inte julen just nu, alltid massa stor räkningar, mycket folk överallt, gymen blir över befolkade, folk klagar på jag inte jul pyntar (jul pynta ska vara en mysig trevlig sak, inte jag sitta där och trassla ut jul belysning själv halv stenad på billig folköl). Men jag tror det blir mycket roligare när Anton blir större, kanske redan nästa år =).

Ringde försäkrings kassan sen hade lite frågor, "det är 92 personer före dig i kö" Wohhoooo. Tog ett varmt bad, spola tillbaka alla mina dvd skivor, "52 personer före dig i kö" knä skura golvet med en tandborste, plocka ogräs med en pincett "5 förre i kö" Snart där =)
Prata med en trevlig tjej som hjälpte mig med allt, visade sig att min årsinkomst var fel också, inte med så lite heller utan med 100.000. Tyckte att dom var jävligt snåla med utbetalningar, hehe. Fast det var mitt eget fel, förra året bland dom 10000 papprerna man fyllde i hade jag bockat i att alla uppgifter var rätt. Men nu är det fixat =).

Sen ska man träna på det.
Jag missade gårdagens så var ju illa tvungen (ja, för mig var jag tvungen).
Hade inte huvud för köra intervaller hemma så vart distans löpning 1 timme och 15 minuter. Det gick ju så himla bra, kändes som jag åkte rullskridskor =). Jätte skönt.
Efter en timme började benen mojjna till lite. Fick dock i börjat nå ryck/kramp i baklåret kändes som en krokodil hoppa upp och bet mig lite oregelbundet. Men gick över efter ett tag. Kändes så himla bra när jag kom hem.

Efter dushen var jag så trött, så orkade inte göra middag. Lite mackor en gainers och en kopp te kolla på en film, skönt varva ner lite.

Längtar till helgen jätte mycket när jag har Anton. Vi ska åka till Ikea på Lördag undra hur många uhhh och "titta" han kommer säga =)

Nu har jag fått ihop en liten novell här här också, undra om nån orkar läsa hela.
Till dig som hoppa direkt till sista raden: Hej hej.

You Might Also Like

0 comments