Måndag igen

måndag, december 21, 2009

Då var det Måndag igen igen, fast idag är var jag pappa ledig tjoohoo.
Anton kom över vid 7 tiden vi tog en morgon macka första vi gjorde.
Normalt sett har uppställt en mugg med saft eller mjölk och en macka
när han kommer fast idag försov jag mig lite. Så man såg honom svepa omkring och leta efter det och ropande kakka kakka kakka.
Lagade scones sen, faktiskt första gången. Vart riktigt gott. Lukta inte ens bränt hemma, hehe
Kanske dags att börja laga mat lite seriösare också snart =/.

Tänkte brumma ner till centrum innan lunch, men tiden rann lite iväg satt och sydde ihop det sista för hans koja. Ok jag fuska lite i slutet, jag gick och hämta häfft apparaten och häfta det sista. Man får ju dra gränsen någonstans.
Han tyckte om kojan jätte mycket alla fall. =)

Min faster och farmor var över en snabb sväng sen och lämna över jul klappar till Anton.
Alltid trevlig att träffa dom, blir så sällan. Lite dåligt samvete att jag inte åkt upp när jag sagt att jag ska göra det.

Var ner till barnens hus och köpte en ny pulka till Anton. En sån där småbarns pulka. Hoppas han tycker om det mer. På den stora ramla han bara omkring.

Var och åkte skidor sen, gick så jävla trögt. Det enda jag hatar med skidåkning. Fel valla kan sabba en hel dag. På cykeln har du torr däck och däck för blött underlag, thats it.
På skidor 500 olika varianter.

Vart 45 minuter bara så trött efter det, skippade gymet efter som jag hade planerat.
Kändes lite kasst att jag skippa det och att jag inte kört efter mitt schema idag.

Jag lägger den dag som vilodag så är allt frid och fröjd ;)

You Might Also Like

0 comments