Helt död denna fredag.

lördag, december 12, 2009

Sov så jävla kasst, effektiv sov tid väll på 2-3 timmar.
Hoppa upp och shoota ett par expresso. Anton var på väg över
och jag kunde inte låta honom vara snabbare omkring än mig krypande på golvet.
Den dagen han cyklar om mig, jag vet inte om man ska vara stolt eller besviken då, ehhe
Tur att det är långt dit =)

Åkte in tidigt till centrum innan alla Tomtar hittat dit.
Sen hem och lunch. Anton var rätt grinig och trött idag, jag lika så.
Uppståd lite intresse konflikter men som löstes med Marie kex, jag var lite lätt på dom imorse kanske.
Sen vägrade han sova lunch. Så där riktigt irriterande, han blundade sen när jag reste mig upp så poppa ena ögat upp, "ett steg till och jag skriker".

Han somna tillslut i vagnen hemma, tog mig ca 30 sekunder så låg jag och sov i soffan.

Vi var hemma hela efter middagen, åt middag. Fick bidrag med ägg från minna trevliga grannar. Sen gick vi en promenad till hemköp. Jag tyckte att jag förtjäna en folköl efter Anton har somnat idag. Sen när vi kom hem så hade nånting slagig hål på burken så den läckt ut, lite smått besviken.

Sen kom det härliga kvällen igång.

Klockan 7 lägger anton, han vägrar att somna. Såfort jag ställer mig upp så gråter han. Sitter jag brevid ligger han helt lungt o snällt.

Klockan 8, granen börja parta vild (inte dom med eggen) och jag tar Anton till vagnen och ser om han kan somna där lite gungandes.

Klockan 9, Anton börjar spy för fullt.
Tycker sååå himla synd om honom, byter om honom, gör lite saft så han får i sig vätska, hämtar lite kuddar och filtar så kollar vi på film i soffan.

Klockan 11, Anton fortfarande pigg, får springa av sig lite hemma.

Klockan 11,30 provar att lägga honom igen. Han har andra planer.
Ringer störnings jouren, men numret jag fått gäller bara el vatten etc. Känns lite sådär att ringa störnings jouren, men jag har tidigare sagt åt honom 3 gånger och jag vill inte lämna Anton själv eller ta honom ut. Sen är man son till ordförande i föreningen kanske man får bete sig hur man vill. Vad kostar en ny ytterdörr ungefär, vart kan man köpa rök granater?

Klockan 12 somnar han äntligen (Anton) och grannen börjar sänka lite på musiken.
Städar lite hemma efter antons incident, häller upp ett glas Rom (ok ett snaps glas o smutta på).

Lite orolig för Anton hoppar in varanan minut och kollar honom.

Slocknar nog när som helst...

You Might Also Like

0 comments