Mallorca #13 Sa Calobra

torsdag, april 28, 2011

Imorse var det nästan krypläge till frukosten.
Dagens planlagda rutt var Sa Colobra en tur på ca 2000m klättring totalt (inkl dit och hem).
Det gjorde inte att det känndes bättre.

Jag tänkte att jag hänger med till dom första stignngarna och ser hur det känns.
Det funkade ganska hyfsat, det var inga rekord farter jag åkte uppför men det gick bra.

Det var grymt fint.
Men jävla va kämpigt det var att klättra uppför efter åkt för allt.
Det vart lite som åka upp över topen och ner och sen tillbaka.
Jag var inte kaxig på väg uppför igen, hehe. Dom enda som lyckades köra om mig var 3st gröna gubbar det kändes skönt.

Jag var jävligt nöjd sen att jag körde hela vägen. =)

Idag vart det:
103km
4 timmar
1920 höjdmeter.

Dagens rutt






Imorgon är sista cykeldagen.
Bara bränna det sista man har då =)

You Might Also Like

0 comments