Mallorca #11

onsdag, april 27, 2011

Ännu en sen uppdatering från igår. Internet funkade inte, tima ut hela tiden och lessna på försöka sen.

Dagen började ganska mörk, man hade med sig regnjacka och hela paketet.
30 min senare öppna himlen upp sig, underbart skönt.

Turen skulle ta oss mot Arta och sen en stigning mot Ermita de Betlem.
Mina ben är ganska slut, behöver grymt mycket längre uppvärmning nu.
Nu stumnar låren vid första långa backe och hinner inte återhämta till nästa.

Breda fina vägar ner till Arta gick fort. Sen var en underbar serpentin stigning upp till  Ermita de Betlem.


Serpentinvägen uppför.



Arta

Vi genom Arta, sen tog tog jag Etapp segern upp till klostret =)
Ok, dom andra tog en sväng fel o jag svänga upp rätt o spurta hem det, ehhe ;)


Vägen hem sen gick riktigt fort, nackdelen med högprofil när man ligger i 70+kmh och lite sidovindar.
Fika lunch sen vid Alcudia.


Expresso dopple


Sen körde vi bara halvlungt hem och njöt av solen.
Vart en spurt om sista skylten som jag borde tagit, men Ricky hade starkare ben.

Resten av dagen så vart det poolhäng, jag och Torbjörn gick ner till gymmet en sväng.
Kändes skönt o köra lite överkropp också, och fick lära mig en del nyttiga saker.

En kvälls promenad han man med också efter maten.



Rusktig trevlig dag idag, hoppas på en likadan imorn igen.

You Might Also Like

0 comments