Mallorca #3

måndag, april 18, 2011

Nu är vi på 3e dagen.
Lite segt imorse, men efter frukost kändes det riktigt bra igen.
Planen idag var ta backen vid Selva. En stigning på 20-30 minuter ca 500 höjdmeter.
Resan ut skulle vi köra i lugn distans.

Start kl 10 som tidigare dagar. Vägen ut vart ju allt annat än lungt föruttom sista biten.
Låg på 85-90% och tänkte att man kommer vara rökt när vi kommer fram till backen. Men det lugna sig lite sista biten.

Backen körde jag på ganska bra, låt precis på tröskel hade Ricky framför mig som morot och extremt sakta närmare honom. Men det plana ut efter en serpentin och Ricky stack som ett skott där.
Så det var bara att pina på själv sen. 26 minuter tog det mig upp och lite halvmör.
Efter det vart det en jävla utförskörning ner till Pollencia där vi fikade. Jag hade lite svårt att hänga med nerför, önska man hade mtb'n.
Hade vågat ligga på lite mer då, hehe. Hjälpte inte att mina högprofils hjul hög hela tiden.

Fika i Polencia, sen stack några av oss mot fyren.
Dock var vi 2st som vände efter första stigningen, ganska trötta ben.

Vart lite poolhäng idag också, riktigt skönt.
Kvällen avslutades med middag och sen lite pingis.

Dagens tur: 3 timmar och 85km


You Might Also Like

0 comments