Mallorca #2

måndag, april 18, 2011

Kändes rätt bra imorse, upp vid 7 tiden och
frukost vid 8. (därför klasas detta inte som semester) ;)

Avfärd vid 10 och riktigt fint väder idag, betydligt varmare än
igår. Man fundera inte ens på armvärmare.

Vart en runda (ca 6 mil) ner till ett kloster ( Ermita Bonany) som första stigning.
Det var helt klart det värsta stigningen jag varit med om
och det var endå inte nån av dom stora. Första ska vi plocka imorn.

Sen rulla vi ner till Petra för lunch.
Grymt många cyklister där, alla sett så många cyklister fika samtidigt, hehe

Vidare hemåt vart det riktigt hårt, låg på tröskeln hela tiden
och bitvis fick jag äta styrlinda.

Turen idag
122km
Drygt 4 timmar



När vi väl kom hem skarva jag och Patrik på ner till Pollecia
och handlade lite vart en extra 8-9 km där.

Riktigt trött nu, hoppas det känns bättre imorn bitti.

Har nog aldrig ätit så mycket, tänkt när man ser talriken att det här får jag inte
ner, så går man och backar på det. Schysst att det är så grymt bra mat här.

Tänkte ta ett premiär dopp i poolen men hamna i baren och titta på Amstel gold race istället =).

Sån underbar cykling här, helt slut ocg endå ser man fram emot cyklingen imorgon =).

Bränt mina armar riktigt ordentligen, även ifall det tar emot får köra med armvärmare imorn.

You Might Also Like

0 comments