Mallorca #1

lördag, april 16, 2011

Första dagen på Mallis.

Flyget vart lite försenat pga styrman var sjuk och vi fick vänta på en ersättare.
Vart väll ca 20 min sen ungefär, inte så himla farligt.
Flygresan var annars hur lugn som helst. Fast jag krampa fast i stolen för säkerhets skull
alla fall vid starten ;). All bagage var med o cykeln var hel =)




Efter lite meck stack vi för en tur i distansfart för kolla av cyklarna mm.
Riktigt underbart att få komma ut och cykla i kortbyxor och för övrigt också man kommer nästan direkt från trainern i sovrummet. Man var dock lite seg i huvet efter gått upp kl 3 och för mig lite jobbigt att flyga.

Första timmen drog vi runt lite i distans tempo, vilken skillnad på bil trafikanter mm mot cykla i Sverige.
Sen kom vi igång med en Belgisk kedja och körde på rätt bra låg väll bitvis runt 40 i motvinden och min
puls var lite högre än ett rull pass. Jag lyckades även att punktera idag, dessutom min första punka på landsvägs cykeln.

Turen :2.15 och 69km





Vårt rum skulle ta en kort 15 minuters powernap sen före maten, vi kom ner lite senare än alla andra. hehe
Riktigt bra mat här, kommer säkert komma hem med lite "övervikt".
Vart en protein drink sen på kvällen för ladda för morgondagens pass.



Nu är det bara att sova o ladda upp för lite längre tur imorgon.
Lägger lite mer bilder sen, tror jag kommer säkert vara tröttare då.

You Might Also Like

0 comments