Mallorca #9 Piggen

måndag, april 25, 2011

Lite sen uppdatering från igår. Fan jag hamnar efter hela tiden, ehhe

Igår körde jag Piggen (Puid Major) verkligen sett fram emot att köra den.
Hade jag skrivit det här igår, vilket jag borde gjort hade det nog låtit lite annurlunda.
Kan väll nämna att jag var inte i  bästa skick, lite sliten och inte helt återhämtad från magsjukan.

Vi var 4st som stack iväg vid 9.30, rullade på bra tempo endå neråt förbi Santa Maria (woohoo, nu vet jag vart kryddorna komemr ifrån, hehe) uppför Valldemossa passet vidare till Deja för lunch.

Deja tror jag det är =)

Min mage tyckte inte om lunchen och apelsinjuicen, men den var grymt god.
Upp till Deja känndes i bennen bara det.

Sen vart det vidare mot Soller, där uppfarten mot "piggen" börjar.
Vägen dit handlade om hålla lunchen nere kändes det som, vindarna ryckte i framhjulet helatiden så tog det
ganska lungt inte för jag kör så fort nerför annars heller, ehhe. Tänkte bara varför tog jag inte låg profilarna, ehhe

Väl i Soller började stigningen, första 10 min soft, hitta mitt tempo. Efter 30min leta jag efter taxi.
Sista biten var sån jävla plåga, det var verkligen, behåll farten behåll farten inte stanna.
Lunchen gick upp så fort jag tog riktigt, jävla jobbigt. Spordrickan kändes ing bra i magen heller.
Stefan.K vände ner o peptalka mig upp sista biten. Jävla va trött jag var, men så skönt med nån som meddela hur långt det var kvar.


Behöver jag nämna att jag är den bakom, hehe

Bonk bild nummero UNO!


GorgBlau


Jag trodde självklart att det var slut med backar här.
Självklart trodde jag fel. Det inga berg hem med ett par rejäla stigningar.
Det var bara tvinga i sig gel o sportdricka, magen tyckte definitivt inte om det.
Jag ville faktiskt bara lägga mig i ett dike. Jag var tvärslut och tvär tom. Så jävla lycklig när vi kom ut på sista raksträckan hem. hehe


Grymt tacksam över all draghjälp hem =)

15 mil. 5.46h


2059 höjd meter totalt

You Might Also Like

0 comments