Mars vart en riktig bra månad

onsdag, april 02, 2014

Nu känns det verkligen som man är inne i karusellen igen och får lite rutin på träningen.
Mars vart första månaden utan sjukdomar / skador mm. En o annan fartgupp har man väl stött på men få en prick fri månad är nog som vinna på triss.

Vädret har även börjat lossna och kunnat få några fina turer till jobbet också.
Lite extra cykeltid på dom annars tighta veckorna med sonen.



Har gjort lite ändringar i schemat, och lagt in 2 vilodagar i veckan. Känns som jag behövde det.
Skippat det mesta som rull pass eller gå ner till gymet och bara köra lätt. Har jag känt mig sliten så har jag helt enkelt hoppat över det. Annars går jag runt halv sliten konstant. O köra mer kvalitet på andra passen. 

Min största brist är nog kosten just nu. Jag kan skärpa mig äta ordentligt en vecka och känner mig mycket piggare, men sen tappar jag det igen. Tycker lite halvjobbigt och sitta äta flera gånger om dagen, men måste skärpa mig där.

Jan - April var tanken att köra 10-12 timmar barnfria veckan och 5-7 veckan med sonen.
Mars höll jag det ganska bra, fick fler timmar i Mars än Jan & Feb tillsammans.
Maj kommer jag försöka dra ner på tiden, börjar blir mer tävlingar då också.



Önska bara att löpningen släpper snart. Kommer runt milen på 50min men med lite känningar i höften.
Har fått inse att Stockholm marathon är ganska körd, men vill inte släppa hoppet riktigt än, hehe
Göteborgsvarvet är mer tveksamt, den skulle jag kunna fluffa runt bara för ha gjort den. #bucketlist

Håller även på planera vilka triathlon lopp som ska köras innan Ironman Köpenhamn.
Skulle vilja få in en halvdistans allafall, och en eller två (eller tre) Olympiska.

Nu är det bara på April, ska bli ännu bättre, 2 veckor kvar till Mallorca =)

You Might Also Like

0 comments