Piggen, check!

onsdag, april 16, 2014

Planeringen idag till idag var en soft tur till Petra och nån sväng till.
Ville köra på lite eftersom jag har en vilodag imorgon (troligtvis bara simma o springa).

När vi samlades så skulle en grupp köra Inca, Valldemos, Soler, Puigmajor.
Väldigt tveksam till köra dessa stigningar så här tidigt, men när alla rulla ut hamna jag i den gruppen alla fall.

Hernström på spurtuppdrag

Det gick ju inte direkt lungt ner heller, låg ganska mycket på tröskeln ner.
Efter en tung stigning till Valldemos så stanna för en lunch.

Lunchfika i Valldemos

Sedan vidare förbi Soler och till botten av Puig Major.
Påbörja stigningen lungt och det gick inte mycket fortare sen heller, hehe.
Har lite för tungt drevat känner jag, skulle gärna vilja ha en eller 2 växlar till.
Väldigt nöjd när jag kom upp för piggen, känndes som den backen aldrig tog slut.
Låt allafall 13km och gnetta på lättaste växeln.

Ganska färdig uppe på toppen

Sen tror man att det typ utför hem, mycket utför, men dom backarna som finns tar väldigt bra.
Men hem kom jag efter 150km och 2000m stigning.

Sen efter en snabb dush promenera jag och Jessica in till Port Alcudia.
Vi missbedömde sträckan lite och gick säkert över en mil. Min ben var lite möra då.
Åt på en härlig resturang , handla o sen taxi hem.

Imorgon blir det lite halv vila. Jag och jessica firar dessutom ett år imorgon =)


You Might Also Like

0 comments