Tur ut till Arta

tisdag, april 22, 2014

Dag 8 på fång tränings lägret!
Idag kändes det väldigt segt i benen. Lite tråkigt också att alla från Vallentuna som bodde här vi bor åkt hem. Vems hjul ska jag ligga på nu?? Slickar jag nån tysk continental däck kommer jag säker höra något som "schweinholeee".

Hur som så bestämde jag för köra till Arta idag. Chansen o köra vilse är ganska låg.
Såg några tyska turist tåg på vägen. Jag vet inte om dom var tyska men chansar på det, oddsen är 90% att det var tyskar. Så körde spurt träning mellan dessa. Halvägs med helt döda ben inser jag förödmjukad man skulle bli om alla körde om en. Hade jag haft en backspegel kunde man ju se dom, nödstanna och veckla ut kartan o gömma sig bakom.

Kom fram till Arta allafall (med hedern) och dags för dagens special sträcka upp till Betlemm.
Serpentinsvängarna upp till toppen är nog min favorit på Mallis.

Arta

Serpentin stigningen

Uppe på toppen vart det en powerbar lunch.
Jag körde aldrig ner på andra sidan då mina ben räkna ut att dom hade fåttt trampa upp igen.
Dessutom redan besökt klostret. 

Toppen av stigningen och dagens Selfie.



Körde vidare in i Arta och titta omkring lite.

Inne i Arta

Idag måste jag helt tappat uppfattningen när det lutar uppför. Jag trodde i princip att det var helt platt ut till Arta, bara min ben som var körda. Men hemvägen kändes nästan som en lång utförskörning. Utom 2st backar.

Precis när jag är 5 min hemifrån så börja det regna.
Regna på  ganska bra så istället för simma sov jag en timme o sen gick vi och sola i poolen.
Har man missat simtiden så har man. ;) 

Kvällen vart det besök i Alcudia. Vi gjorde ett sista försök att ta bussen. Vart taxi idag igen, hehe
Ni som klagar på SL testa åk buss här. Det är inte när den kommer det är ifall den kommer.

Sen vart det tom en drink på hotellet.
Dags och sova, imorgon blir det en cykla vilse tur, ska besöka flera byar.

Tar ca 10min o skriva detta inlägg och 45min o få upp bilderna.
Rummet är ganska städat nu! 





You Might Also Like

0 comments