Vilken helg det varit, full fart hela helgen

måndag, april 07, 2014

Den här helgen har det varit full ös direkt ungefär till man kunde sätta sig ner på Söndag kväll igen.

Fredagen började med härlig cykeltur hem, vart väl km på skarvning i det fina vädret och sen ramla jag och Jessica ner på gymmet. Körde lite tyngre benpass. Min skivstång var upptagen hela kvällen (varför har dom bara en??) så vart lite mer benpress och vader, hitta nån mörk städ skrubb där jag kunde göra mina utfall allafall. Tränar på Sport o Fittnes i väsby, nära hem, inte för dyrt men börjar lessna lite på hur sunkigt det är där. 

Cykeltur hem, bilden från en liten avstickare från vanliga rundan.


Lördag upp och sänkte tuppen innan den han vakna. Vilken börjar bli allför vanligt. Den kommer nog behöva gå ner till AMS snart ifall jag ska fortsätta kliva upp såhär tidigt. Tanken var Simpass som jag sett fram emot, börjar släppa lite på simningen. Men vakna med värsta huvudvärken och kände mig inte alls bra. Vart att ligga kvar nån timme istället. Sen bestämde vi oss för att göra ordning trädgården och ställa ut utemöblerna. Var så seg i början men släppte lite sen. Tog betydligt längre tid än väntat och fick skynda mig sen ner till centrum för hämta Antons tårta som han skulle ha på kalaset.


Vid 12:30 tiden åkte vi ner för Antons kalas på Lek o Bus i Väsby. Var så roligt att se Anton som verkligen såg fram emot det här. Lite halv stressigt i Kalas rummet med all amt o tårta mm iomed att man bara har rummet 45 min, inget direkt barnen tänkte på. Sen var det 2 timmar full ös för barnen o springa runt o leka.
Medans vi föräldra kunde sätta oss bakåt o njuta av en kaffe där ljudvolymen motsvarar en hårdrockkoncert, hehe

Efter det, helt slut, vart det ut till Järfälla, Fixa ordning Jessicas lägenhet för fotografering inkl. Plantangen och massa planterande mm. När man väl kom hem så fanns det inte mycket energi kvar. En öl i soffan fick avsluta denna dag.

Den fick 4 / 5 tassar.

Söndag, ingen sovmorgon idag heller, eller liten kanske. Klev upp kl 8.
Stack iväg på landsvägs cykeln kl 9 och mötte upp Camilla från klubben i Rosersberg 9.30.
Var en riktigt bra runda, blåste kanske lite mycket sidvind (hela tiden!). Men väldigt möra ben in till Väsby igen. Körde ikapp 2 cyklister i backen från gamla Apoteket upp till Hasselgatan. Man var ju tvungen till att försöka ställa av dom, men dom satt på bakhjulet uppför backen. Gillar inte ha folk jag inte känner på bakhjulet så försökte på en spurt efter backen. Den spurten var tydligen inte så bra, hehe
Så jag la mig bakom en stund sen och gick upp igen, en gick om en droppa och sen vek jag av hem.
Mitt mål var 3 timmars tur och precis när jag vänder in till gården slår den över till 3 timmar, det är bra planering. =)
Landsvägs turen



Byte cykel till Mtb'n och stack ut med Jessica för en Mtb tur. Fick en riktigt fin tur på lite grussvägar kring sjöar mm. Mina ben var rätt möra nu. Stanna till en liten stund vid en kvarn vid Järvafältet och sen brumma vi vidare hem. Första lite längre turen för Jessica på sin Mtb. Träffade på Johan & Linda på vägen också. Dom var ute på sin tur som fick ens egen att kännas som en fika runda till närmaste mack, hehe


Vid Överby Vindkvarn.

Fick ihop nästan 10 mil idag allafall =) 


Hem ducha och åkte vi iväg för storhandla, sen börja förbereda maten för Jessicass föräldrar och Mormor skulle komma över. Men först skulle jag till simhallen. Anton hade simavslutning och jag passade på simma en km innan. Sen titta jag på när han simma. Fick ett nytt märke också (badaren grön). =) Lite lek o plask efter,

Dundrade hem till en trevlig middag, och sen vart det väldigt lungt. Hade inga problem att somna allafall.



Denna vecka blir blir väldigt lugn i träningsmässigt. Lite vilovecka inför Mallis som vi åker till på Tisdag nästa vecka.. Längtar riktigt mycket. Men först ska det bli en riktgt kul vecka med Anton och på Torsdag fyller Jessica år också. 




You Might Also Like

0 comments