Börjar komma i fas igen

torsdag, mars 27, 2014

Det har verkligen gått upp och ner i år. Från att det känts som man slagit i havsbotten till hmmm nåt havsytan alla fall =)

Börjat cykla till jobbet, hyggligt ofta. Ibland vill benen bara inte (läs: snö ute).
Det blir en del gratis träning alla fall.


Vissa mornar är det grymt skönt.

Fått ihop 2 distans turer på 4 och 4,5 timmar försöka hålla i det varannan vecka och öka upp till 5 när blir lite mysigare väder ute.


Löpningen går framåt, men ganska långsamt. Har en inaktiv/väldig svag rumpa som jag försöker få liv i. Problemet att min höft får ta smällen när den lägger av. Får koncentrera mig en del o svårt att springa riktigt avslappnat. Kommer runt på milen, och kunde dra på lite på kvällens runda. Men har tappat så oerhört  mycket. Göteborgsvarvet & Stockholm Marathon ligger lite halv risigt till. Får se hur närmaste månaden utvecklar sig.

Simningen har jag tappat en hel del fart, lite svårt med längre intervallerna. Men bara jag kommer ner i vattnet så tror jag det kommer fort tillbaka. Så lite prio på ner o slå i kaklet. 


Annars har jag gymat en hel del (förutom senaste veckan). Insett att det nog något jag borde hålla igång året om för slippa skador. 


Kollar tränings schemat så börjar det komma igång. En månad till med lite volym. Sen drar jag nog ner och kör kortare/färre och mer intensivt förutom distans passen.




Försöka få lite liv i bloggen nu också.
Lite mer motiverad nu =)

Just nu längtar jag mest till Mallis typ 3 veckor kvar, ska bli så grymt skönt.



You Might Also Like

0 comments