Det här med Vätternrundan

måndag, juni 18, 2012

Har jag missat något eller är det fortfarande ett motionslopp.

Tycker det var lite intressant i år efter all läsning, alla verkar ha sin lilla sub klunga i år.
Fanns Sub 7, Sub 8, Sub 9, .... Sub20, Sub 10 kanelbullar, mm.
Det är träning tillsammans innan, planering, mål och allting (visst det e jätte kul).
Allt handlar om tiden, utmaningen att cykla 300km verkar inte finnas kvar (säkert för del).

Men när det är riktig cykel tävling, var finns alla då?

Tänk er om ens hälften (av 23 388 anmälda) dök på vanliga cykel tävlingar, tog ut tävlings lisense, fortsatte cykla efter dom har rundat plask hålet. Det vore rätt grymt. 


Nu är det många som tävlar och kör Vättern också, men det kommer bli betydligt färre håriga ben med sadelväskor ute på vägarna nu.
Man behöver inte raka benen för tävla, det kommer stor mängd hår ludd i mål förre mig.


Ta cykel Vasan också, vad tog den slut på 48 timmar eller nåt.
Har alla missat långlopps cupen och så jävla tekniskt svåra är inte dom loppen.


Jo fler som kör i tävlings klass ju roligare blir det, och fler att kriga med.
Eliten kommer sticka iväg som en avlöning hur som helst, sen ju fler man har att köra med/mot
ju mer motiverande är det för alla. Kör man ett lång lopp och inte ser nån bakom, kan man ju ringa upp sin barrista och stå vänta på honom att göra ett snyggt löv vid nästa vätske depå.


Förstår mig inte på folk som kör motion och räknar placeringar också, du kan inte vinna motions klass.


- Jag kom 2a i motion.
Ja, hade du ställt upp i pojkar 12-13år hade du säkert vunnit! 

Nästa år kommer jag cykla betydligt mer och hoppas verkligen att många fler blir sugna på cykla mer än ett lopp per år.


Nu förstår jag även en del som siktar på ett lopp bara som årets utmaning, man behöver inte tävla i allt (tydligen).
Men när det finns så seriösa satsningar på alla dessa Sub klungor upp i alla nivåer så vore det ju riktigt
roligt för cykel sporten om dessa personer kom på riktiga tävlingar (som många gör men lång från alla).

Kom ihåg Vättern är ett motions lopp, du säkert kört den snabbare än mig men aldrig slagit mig.



You Might Also Like

0 comments