Etapp2 Lejogg - Lecamping

måndag, juli 26, 2010

Vi skulle mötas upp vid cykelaffären vid 10 och åka ut till Kinnekula.
Regnet hängde i luften, en aktör såg att skaka fortfarande från gårdagens skogstur ;).
Vi stack iväg och på vägen dit börja det ösa ner och när vi kom fram så öste det ner
ännu mer. Tempen var 13 grader det känndes inte så himla bra.
Vi blåste av det.
Inte just för det regnade men rutten innehåller ganska mycket spångar mm.
Det skulle inte bli nån bra cykling idag. Vi gick in ock fika istället.


Åkte hem och jag och deTomas bestämde oss för göra upp etappen genom en jogging tur.
Rorberto tog 3e platsen o gick o la sig. Var riktigt tung o springa, kändes som min
halsmadel var med i vm finall i pingis. Flåsade som en orkan men kändes som jag inte fick nån luft endå.
Släppte lite gran efter ca 20 min. Försökte bara hålla Tomas rygg. Gjorde ett försök att komma loss sista
50 metrarna och det höll enda i mål =).

Dusha och sen åker vi ner till stan.
Jag har ju en lite anurlunda färg på min bil o stan e ju inte så himla stor.
Väsby har fler invånare. Tänk då se den bilen åka runt 3e dagen med cyklarna på taket.
Folk måste undrat, åker dom bara runt i bilen med cyklarna på taket hela dagen, ehhe
Åkte och handla lite mat, idag skulle vi grilla =)
Lagade mat, åt gott, drack gott. Hoppades att det skulle klarna upp för sista försöket till Kinnekulla.

På kvällen åkte vi ner till byn, stannade till vid vandrarhemmet och hälsa på min kompis Mats som anlänt
från norge. Sen gick vi ut gemensamt för en öl på byn. Vart en ganska tidigt kväll endå så man skulle
vara lite fräsh inför morgon dagen.

You Might Also Like

0 comments