Etap3 le' Kinnekulla runt

måndag, juli 26, 2010

Vädret var lite grått hade regnat på natten men såg endå possitivt ut. Dunka ner till cykelaffären för möta upp dom andra lagen. Nu även med en fuskNorsk. Totalt vart vi 5st förrvirrade själar som skulle runt. Det var inte specielt varmt. Alla hade tagit på sig det man hade, med tanke på att alla hade med sig kläder för att cykla i 30 graders värme med sol så var det inte speciellt mycket, eheh

Då kom äntligen iväg, rundan som hela resan var baserad på. Hade känts sisådär
om vi inte fått runda knöllen.

Man började med iprincip 15km nerförkörning, när man frostat av skägget så kom planåkningen.
Det är ganska långa spångar att åka på och det kändes som nån hade tvållat in dom. Åkte av
på den första jag prova, såg Mika gjorde likadant fast längre fram. Resten av spångarna fick
man nog promenera. Det är en hel del färrister på denna runda, men mitt senaset dyk färskt i minnet
så stanna pulsen på dom första men sen släppte det.

Den rundan är enligt min egen åsikt den bästa jag nånsin kört. Den är drygt 4,6 mil och innehåller allt.
Snabba utför, tekniska utför, branta uppför, låånga uppför (för vara sverige), tekniska partier, väldigt
tekniska partier, grusvägar, skogs åkning. Ja allt som en stor lördagsgodis påse, det sista som är kvar
är uppför och den äter man endå upp tillslut även ifall man inte är så sugen på den =)

Hände väll inte så många incedenter, Mats nöp frambromsen dock framför mig en gång så han for i backen
och jag lika så. Men vi mest åt skrattade åt det. *Nybörjare i skogen* ;)

I sista uppför vart jag geting stucken ovanför ögonbrynet, satan va ont det gjorde. Det var första gången
jag vart det. Lite nervös ifall man skulle få en allergisk reaction inte ultimata stället att prova på
ifall amn säger så. Men en lättnad när inget hände förutom lite lätt svullnad. Har varit lite nojig över
getingar, när man spenderar så mycket tid själv i skogen som man gör. (kanske därför man är singel också, ehhe. Man springer inte direkt på bikinilandslaget mitt inne i regnskogen ;))

Mot slutet så punka mats, skulle man göra en contador o ryka det var ju sista stigningen, men som lojal hjälp ryttare som man är så stanna jag och drog norska historier medans han byte slang och dom andra fortsatte. Sen drog vi på igen, sista kröken så gasade jag på (där rök den lojaliteten) men sen kom en till som jag inte räkna med o Mats gasa om mig.

Tomas hade seglat upp först, följt av Roberto och Mika som höll upp Robertos
drop påse. Underbar tur med en avslutande fika på kaffet.

You Might Also Like

0 comments