Etapp1 Lecamping - leskog - Lecamping

måndag, juli 26, 2010

Torsdagen skulle vi igentligen köra Kinnekulla första gången.
Vädret tyckte något annat.
Vi åt frukost på vandrarhemmet och packade ihop sakerna
för vi skulle flytta etapp starten till Campingen. Nu var
det stuga o hugga ved som gällde, det första allafall. =)


























Dagen spenderades på åka bil runt i stan, besök hos Kari
i lokala cykelaffären där vi även Mika var o mekade på sin cykel.
Alla jag känner i Mariestad på ett ställe, kanske ingen slump att
det var just i cykelaffären, ehhe
Dagens etapp bokades, det skulle bli stigcykling kl 19.00 vädret
såg även ut att klarna upp. Vi stack vidare på lite lokal sighseeing
och handlade lite mat och vätske ersättning på nån butik med grön skylt,
mina resekamrater sa att dom hade vassa grejor. Vart nån vinare o någon brygd
gjort på malt,humle,vete måste vara bra shit. Hitta nåt gjort på äpple o päron
säkert vitamin berrikat.

Kom in på campingen, ganska precis 1500, Stugan var lite liten. Men jag har råkat boka
stugor betydligt mindre än denna. Man räknar bädar o antar storleken efter det.
Bokat en stuga med 3 bäddar där man inte fick in en cykel rakt in ens, ehhe
Jag hade lite lust att fråga hur dom lyckats få in sängarna i sovrummet, det
kändes omöjligt. Då är jag enda en av dom få som vet hemligheten av att montera
ut ett pentry i en flygplan av model fokker 28 (sas gamla inrikes plan).

Roberto slängde ihop en riktigt god pasta, jag berrätta lite om Kinnekula cyklingen
jag längtade efter den, berrätta lite om alla färrister som fast men det var ingen problem
man flög bara över dom och den fina naturen.

1900 laddade och klara för första etappen.
Möte upp Kari och Mika vid receptionen sen dunka vi in rakt i skogen. Hetsigt i början
som vanligt, alla hitta sin plats i ledet. Ut ur skogen o över första färristen.
Den sakna några pinnar så man fick lyfta framhjulet, jag kom med ok fart lyfte för tidigt.
Drog framhjulet i färristen flög över styret o hela kroppen i färristen med armen först.
Första tanken var att nu är det kört, gjorde så jävla ont i armen. Men gick bra, lite tur.
Man har sett folk bryta armen/nyckelbenet för mindre. Det värsta var allt jag skulle få
höra om att flyga över färristerna resten av resan, ehhe

Sen vart det underbar skogcykling kring lokal skogarna, så jävla kul. Hade lite ont
men försökte använda magen för hålla upp kroppen o ta det värsta med högerarmen.
Efter ca 2 timmar rulla vi in till campingen, lokala (out of competion) cyklisterna
Mika o Kari först. Sen utnämde jag mig till Etapsegrare följt av deTomas och Roberto.

Vart dush och sen malt/humle bryggden. Den är säkert bra för återhämtningen =)
Imorgon skulle vi ju köra Kinnekula. Alla såg fram emot Bergsettapen.

You Might Also Like

0 comments