Simträning med Väsby Tri

torsdag, februari 21, 2013

Igår kväll tänkte jag att jag skulle simma imorse och sen med klubben ikväll.
För ta igen för missat pass igår. Sen vid lite eftertanke så skulle kvalitets passet inte bli lika bra ikväll.
Jag snöar in mig ibland på mängden träning. Fast jag skulle behöva mer tid i vattnet för mer "vatten vana". Blir ofta perioder på någon vecka utan när jag har sonen, känns lite som första passen får man börja om.

Hur som helst, brumma jag ner till Villunda badet ikväll.
Ambulansen stod utanför och jag tänkte vilka omtänksamma tränare man har som förberett allt.
Men det var tydligen inte till mig. Hoppas det gick bra för vem än det var till.

Simningen starta lite sådär insimningen gick bra på 2 X 300m. Lite långt för min del i början innan kloret kommit upp i hjärnan men funka. Lite tryck övningar efter.

Första setet gick sådär första 100ing gick fort. hade lite ont magen (matstrupen) inte så farligt men min andning vart kass, fick bara väldigt ytliga andetag o kippa efter luften hela tiden. Sen klanta jag mig på några flipvändningar som gjorde det sämre. Måste träna mer på dom.

Efter 1a setet av 2 så kände jag puhh en till hur ska det gå.

Men andra gick riktigt bra. På första fick jag en snabb tid sen sämre o sämre.
Nu låg jag konstant mellan 1.30 och 1.40 på alla hundringar. Kan tilägga att det var närmare 40 än 30 ;)

Tränarna kan poppa upp när som helst och fråga tiden på senaste 50an eller 100ingen och lite halvt ställd i början som ett överrasknings glos test i högstadiet.

Nu fattar man varför. Har bra mycket bättre kolla hur det går och mäta framsteg.
Jävla tur att jag har en 910xt med alla tider, mitt minne är som en guld fisk, synd att man inte simmar som en bara ;).

Känner mig väldigt nöjd, blir alltid det på dessa träningar alltid folk som peppar mm =)

Imorgon ska jag ta en vilodag, förr förra veckan tänkte jag ska få ihop 15 timmar.
Nu känns mer som jag ska få ihop några till bra pass denna vecka skit samma om det blir 5 timmar elelr 3. Nog varit mer sliten efter varit och åkt bräda förra helgen, tagit mer än vad jag trott skulle göra.

Så sovmorgon och Fredags mys. Sen plaska på Lördag igen.

Polly dag imorgon också =) woop woop


Här en helt betydelselös graf som ingen är ett dugg intresserad av ;)



You Might Also Like

0 comments