Härlig helg

söndag, februari 24, 2013

Haft en väldigt bra helg med mest träning. Men lite annat också.

Fredagen vart en efterlängtad vilodag, varit ganska trött hela veckan så kändes skönt.
Lite god mat och en ganska tidig säng gång. Lite pensionärs varning men man e så slut på Fredagar.

Lördag började ganska tidigt på morgonen, var uppe och skaka om tuppen vid 7 snåret.
Kvart i 8 var man nere vid simhallen, ganska vanlig morgon syn nuförtiden.


Simträning med klubben, gick väl sisådär. Inte varit någon bra sim vecka denna vecka. 
Efter var det års möte med klubben.

En powernap sen vart det löpning, tanken var en lugn tur inte allt för långt.
Drog ihop 20km i 4.50 tempo. Var helt klart snabbaste distans passet på länge. Kändes väldigt bra.
Efter alla fall =)

Kvällen vart jätte lugn och halv slumra bara. Ganska slut efter löpturen.


Söndagen testa jag hur många gånger man kunde snooza klockan. Efter en timme så kände jag att man kanske skulle kliva upp ;)

Underbart väder och läge för en distans tur på Crossen. Sikta lite på 3 timmar.

Puls klockan hade lågt batteri, telefonen var nästan slut på batteri och mp3 spelaren var död.
Bra start, snabb ladda allt medans jag byte om.

Sen for jag ut med siktet inställt på Sigtuna. Skit kallt i början men när man vart varm funka det.
Med andra ord perfekt klädd. Tunga ben idag, vart inte mycket till spurter i uppförsbackarna alla fall.

Ute i Sigtuna bestämde jag mig för ut och köra lite på isen för dryga ut tiden och såg rätt härligt ut.
Sen var det bara styra skeppet hem igen. Klockan dog 5 min innan hemfärd med vart en 3 timmar + nån minut totalt. 










Denna vecka har jag fått ihop 3 X Löpning, Cykel och Simning + lite styrka.
Ca 11,5 timmar totalt denna vecka. Känns bra, varit mycket kvalitet.

Barn vecka nu, längar väldigt mycket efter sonen ska bli kul =)
Se om man kan klämma in nåt löp och trainer pass också.
Men börja med simning innan jobbet.

Skulle lagt mig för en timme sen så väl dags att sova nu.


You Might Also Like

0 comments