Det där med lyssna på kroppen

torsdag, oktober 17, 2013

Jag provade det idag (att lyssna på kroppen) då jag känner lite sliten från veckan.
Hamna i soffan med en påse lösgodis och en cola istället.
Verkar vara riktigt bra grej det där. Ska jag lyssna på kroppen hela vintern kommer jag väga 85kg och ha en tröskel på 100watt.

Min kropp har nog aldrig föreslagit att vi ska göra vo2max intervaller någonsin :).

Faktiskt grymt sliten idag, första veckan som kört igång med någorlunda jämn träning.
Cyklat Måndag & Onsdag, Simmat Tisdag & Onsdag och Sprungit Tisdags.
Kanske kan bli bra det här för helgens träning.

Går ganska ok, förutom löpningen. Som pyttelite går framåt.
Så jävla less på alla styrke övningar, strech, foamroller, övriga tortyr vertyg varje kväll bara.
Gissar att golf spelare inte behöver sätta sin ömmande bak på en golfboll och tugga på en gren.

Nu ska jag studsa in i min Godis påse och jäsa. Säkert bläddra genom instagram och Facebook och se alla 50000 st feel good bilder. "You can only be your best" " You can do it" " Never give upp" etc. Gå ut o spring 2km och skriv om det hur härligt det var istället, tycker det skulle vara mer inspirerande. Förstår tanken, men börjar bli lite mycket.  Alla är väl lessa på mina inlägg om jag varit ute, hehehe

Lyckades somna i soffan igår, se om jag lyckas med den bedriften idag också =)
Hade Anton varit här hade han bäddat ner mig istället ;).




You Might Also Like

0 comments