Smack Linje + Bilder

onsdag, september 01, 2010

Lämna jobbet strax innan 17.00, det e lungt. Ahh man får alltid igen för tänka så.
Kom hem hem kasta i mig nåt i magen (jag vet inte heller vad det var men det bodde i kylskåpet) så shit måste åka om 5 min. Hoppa in i garderoben som stålmannen gör i en telefonkiosk men jag kom ut grönklädd.
Grannen kom ner som skulle agera fotograf idag så åkte vi iväg.

Värmde upp 2 varv på banan, eller 1. Andra varvet leta jag efter startlinjen men det går under uppvärmning.
Satan va kallt det var idag. Med tanke på mina knän borde jag haft knävärmare..

Innan starten

Loppet
Jag stod ganska långt fram vid start linjen, starten gick en bit med master start.
Märkte att jag helt plösligt låg nästan sist i klungan, hur fan gick det till. Sen braka det iväg.
Gick fort som vanligt med jag fixade det, men jag är så harig i kurvorna vill jag ha utrymme till framförvarande
och det straffar sig sen när man måste jaga ikapp. Kom in till varvning och det var riktigt kämping men jag klara hastigheten, några dropa fick spurta om, vart uppför ösa på mer, sen kom nästa uppför - Sen var jag körd.

Första varvning

Vår trio till klunga


Försökte jaga och det sura är att jag såg klungan stanna av, men jag fixade inte det lungorna brann o benen fulla med mjölksyra. Sen kom En smackare och en från Team Novus och jag haka på dom.
Vi låg o växeldrog hände inget mer spännande än så.
Sista varvet börja jag tänka lite strategi för slutspurten. Tydligen var jag inte ensam om det, ehhe
Smackaren drog sista biten o jag låg efter, tänkte att han skulle dra lite längre så kunde man gå ut åt sidan o göra en suprise spurt. Men han släppte lite tidigare och det var för långt men wtf. När han drog åt sidan ställde jag mig upp o gav allt fick en lucka o öste på. Ungefär halvägs tänkte jag att det här var en dum ide. Men fortfarande en liten lucka, och jag lyckades hålla den.

Måste kanske börja köra lite mer intervaller, fartökningarna dödar mig.
Finns det nån bok som heter road raceing for dummies?

Men det var riktigt roligt, som vanligt på smack tillställningarna. =)

Lite mer bilder från loppet finns på: http://picasaweb.google.se/micke79k/SmackGp20100901#

You Might Also Like

0 comments