Söndag | Distans

söndag, september 27, 2009

Upp som en tupp ner som en kyckling, men till slut kom jag upp ur sängen.
Kändes knappt som man sovit, men var hyfsat utvilad alla fall. Vin e bra =).

Var bra väder för distans cykling, men blåste lite väll mycket.
Kasta i mig frukost och kläde på mig, tycker det är så svårt att klä sig rätt denna tid på året. Sommar = så lite som möjligt Vinter så mycket som möjligt.

Stack iväg kvart i 9 mot Tomas. Mötte upp honom så sikta vi ut mot Järva fältet.
Tyckte det gick i bra tempo, mina ben brann bitvis i uppförs o motvinden, men kunde inte låta Tomas cykla ifrån mig, hehe. Bara hålla minen och flåsa åt andra hållet.

Lite folk på järva fältet, det var riktigt skönt, runda det, ut mot tensta och runda den också, rissne, sumpan, ursvik, ulrikdals slott, kista, ut på järva fältet igen, och sen hemåt.

Vi höll ett ganska bra tempo hela tiden. Och det är så grymt mycket roligare att cykla distans med någon än nöta själv då blir det bara gamla vanliga rundan.

Stötte på det roliga fenomenet där föräldrar tror man siktar på deras barn och har dagens mål att köra på dom. Vi saktade in lång innan och höll långt till höger, även fast det är 50 meter kvar springer föräldern hysterist gör en fotbolls räddning på barnet ner i diket, så kommer man 20 sekunder senare lunkande i 10kmh och hejar lite.

Såg en orienterare idag också, hoppa över vägen in i nästa skog.

Vart väll runt 7 mil idag.

Nu ladda upp med ett par exresso och kolla på cykel vm, se om jag orkar gymet sen efter.

Dagens pass:


Dagen bild1 (mig):



Dagens bild 2 (min radar partner för dagen):

You Might Also Like

0 comments