Marathon test löp + helgen

lördag, maj 21, 2011

Körde min test runda för Stockholm marathon nästa helg idag.
Haft riktiga problem med benhinnorna eller vadmuskeln på framsidan. Lite orklart med gör ont. Samt höften på vänster sida.

Skulle springa 2 mil och se om benen klara det. Skulle vara avgörande ifall jag ska springa nästa lördag eller inte. Inga mål i år förrutom att jag ska komma in under 4h.

Började bra, lite känningar i bägge skenben 2,5-3 på en smärtskala på 10. Ungefär som håll.
Det gick inte bort efter jag vart varm, men försvan periodvis. Ändrade löpstil lite och landa med på hälen så kändes det bättre. Efter en timme hade jag glömt bort den smärtan men börja känna av höften. Om jag sparka upp lite så man typ sparka sig i baken gick det över en stund. Nån muskel som säkert drar ihop sig. Men det gick att lösa.

Min kondition var därimot på helt på top. Kändes grymt bra i kroppen.
Sprang tillslut 2.1 mil för få en halv mara på bland mina snabbaste tider 1.38.
Grymt nöjd =) Känner absolut inget. Strecha 40 min efter och känns tom bättre än tidigare.

Så nu blir det Stockholm Marathon, hade blivit ganska besviken ananrs.

Dagens löptur


Varvtiderna.


Man får lägga till fel marginal, men det samma referens som tidigare. Det är mycket bättre tider.



Nackdelen att vara småbarn förälder. Man får inte lägga sig att vila efter.
Kan ju säga att jag vart ganska trött. Men jag kommer alldrig låta träningen gå över
aktiviteter med Anton. Visst att jag har barnvakt ibland men inte att jag bara ligger i soffan sen resten av dagen.

Så vips var vi iväg och spela fotboll sen på fotbolls plan.
3st 8-10 åringar uttmana oss i match. Kan vara bra för Anton och lära sig spela.
Fan, jag trodde jag skulle få en hjärt attack, ehhehe
Vi fick ju inte förlora och ville att Anton skulle vara med så mycket som möjligt.
Passa Anton, han sparka bort den, jag jaga den dribbla av dom andra passa anton osv.
Men vi vann till slut =)


Fredagen mötes jag denna bild


Dom hade ansikts målning på dagis, tydligen var det läskig och roligt, hehe


Kvällen var det fotboll, mycket fotboll och lite cykel. Måste ändras på!





Ikväll jätte lungt, så får vi se vad morgondagen bjuder på =)

You Might Also Like

0 comments