Hoppas komma igång nu =) + ändrat kosten.

fredag, december 10, 2010

Känt mig ganska ok ok senaste dagen så prova på ett pass idag.

Tanken var att jag skulle ut o jogga, men som första pass på länge och kylan
så la jag om det till ett trainer pass idag.

Man säga att det var ett rent test pass.
Börja lite jobbigt dock.
Anton har hittills vad jag mins inte vaknat mitt under ett pass (springer ut och kramar en ek) så jag har radio kommunikationen till min dirictor sportif på högsta volymen i örat. Jag höll nästan hoppa ur landsvägs skorna när han skrek till idag, hehe.

Fick ligga hos honom en stund för han ville inte riktigt somna om.
Jäklar va taggat man är av ligga tyst i ett mörkt rum. Nästan så jag hamna i soffan med en påse chips istället.

Men hamna på trainern igen och sänt volymen lite denna gång. Upp värming igen då, ehhe
Jag låg för det mesta på distans puls idag, testade lite tröskel på mina kyckling lår och lite snabba spurter.
Pulsen gick exakt som den skulle, kändes ganska bra. Men benen hade inte mycket att ge + lite syre brist.
Men känns bra komma igång lite. Ville inte riktigt starta upp med ett 4X4 pass eller liknande.
Del skulle det vara grymt mentalt nedbrytande att ligga o maxa på 100watt, hehe


Sen har jag märkt en positiv sak =)
Har ändrat kosten senaste vecka. Ätit ordentligt, ätit mycket frukt och grönsaker. Skippat allt med kakor och sånt (ok, en incident med 9 lussebullar kan ha förekommit) och faktiskt inte druckit nån kaffe. 
Jag känner mig inte woohooo kabooom sån energi, men jag känner mig mycket stabilare, inte dom här dipparna att man håller på somna strax innan lunch och så. Mycket jämnare. Tror på längre sikt att det kan ge mycket mer. En snickers och en redbull i bilen på väg till jobbet är nog inte den bästa målet, ehhe

Det jag gjort som första steg är:
Äter ordentlig frukost musli / fil + macka (havregryns gröt får bli steg 2)
Skippat väldigt mycket av kakor mm.
Lagat ordentliga middagar
Ätit minst 5 frukter om dagen
Grönsaker till middagen
Te istället för kaffe, mest för jag drog i mig grymt för mycket kaffe en dag, eheh

Kan tänkta mig att många mycket bättre än såhär, men måste börja nånstans =)
Nu ska jag bara sluta snusa, börjar känna hopp för det, ehhe



You Might Also Like

0 comments