2019 loading....

torsdag, maj 30, 2019

Sist jag skrev var efter Tjörn, och att ta sig runt där tog nog den sista lilla gnutta motivation jag hade. Supernöjd med förra årets säsong och äntligen 2st sub 5h HalvIronman. Men det tog mentalt och var ganska utsliten efter allt annat förra året också som hände i mitt liv. Det fanns inget jag ville skriva om eller motivera mig. Så var jag upptagen av att inventera genom hela Netflix också :).

Men nu är vi inne i 2019 och en liten recap av vad som hänt sedan Tjörn förutom att jag har legat på soffan o kollat Netflix:.

Först främst, Numero Uno!
Jag köpt en ny cykel, inte tempo utan linjecykel. Jag har tänkt satsa lite mer på det i år.
Nej, jag har inte hunnit köra på den så mycket för jag kom på att jag ska göra 2 Ironman.

Hur som helst så blev det en Cannondale (Paus, för chocken ska lägga sig) System Six!
Det blev den med Ultegra Di2 och näst värsta hojen, kändes bra tills de släppte en till ännu värre... Tredje känns inte lika hett (Damn you AXS) .. Supernöjd med den och hoppas få cykla lite mer på den under sommaren.



Andra stora nyheten!
Jag har byggt ihop en landsvägscykel! Jag hade ju tänkt köra lite mer landsväg....
Blev en Cannondale (hämta andan) Supersix!  Exakt! en sådan jag sålde för köpa min System six, hehe. Det var faktiskt inte meningen, typ. Tänkte att det skulle vara ett roligt projekt, att bygga ihop en cykel. Så hittade jag den ramen samma kväll på happyride, så någon vecka senare hade jag beställt alla komponenter jag behövde. Enda som är nytt på den är hjulen. Projektet skulle vara att bygga ihop den på 6.8kg körklar med flaskställ, pedalel, wattmätare mm. Jag är på 7,3kg just nu. Så kan väl säga att den inte är helt klar än.
Inte hunnit cykla på den så mycket för jag har 2 ironman och en ny värre linjehoj, hehe



Spanien 2019
Varit nere i Spanien (fastlandet, Torrox) på träningsläger med ett fantastiskt roligt gäng från klubben lett av Peter.G som har hus därnere. Varit skitkul och bra träning. Varit Vårens höjdpunkt helt klart.



Träningen overall
Som vanligt tycker man att det har varit alldeles för lite, men har nog legat på gränsen till överträning mot vad jag har kunnat återhämta mig. Med andra ord, varit rätt bra.  Jag har främst haft fantastisk kontinuitet för att ha småbarns tvillingar.  Bra kontinuitet med småbarn är annars kunna köra 2 torsdagar i rad, BAMM plötsligt händer det.  För typ första gången har jag ingen koll på timmar mm exakt. Inget jag jagar, bara kör på och funkat bra. Kör 8-10 timmar i veckan. 

Nu närmar sig sommaren och tävlingssäsongen. Det har väl varit lite mer stress än tidigare.
Med 2st Ironman i år så har man väl gått in i hösten med samma ångest o rutin som tidigare.
Man anmäler sig, man skryter om det i 5 minuter på Facebook och sen har man ångest 1 år. Sen kör man och man har ont. Sen har man väldigt ont och sen bara mer smärta att se fram emot, men fan,  man har betalat 5 tusen för det här, ska ta sig i mål. Men man gör det för det är KUL....

Sen är man "rockstar" närmaste 24 timmarna och vägrar ta av sig finisher tröjan.  Man är sliten i 2 veckor efter och här någonstans uppstår ett tomrum i ens liv. Medan finisher tröjan hänger på tork efter man insett att den behöver tvättas, vet man inte vad man ska göra och BAMM så öppnar anmälan till en ny. Men ska man säga nåt så är fan Målgången i en Ironman värt detta.

Men det jag undrar är hur fan, när fan , va fan anmälde jag mig till 2st för. Eller jag vet varför: Högre makter tillät det, eller ska väl säga kortare 163cm makter tillät det för andra var i Kalmar och man säger ju inte direkt nej till en IM start. Jag kommer nog hata skiten efter första och så ska man ladda om för en till 2 månader senare. Jag kommer ju hinna sälja cykeln och sedan inse att jag behöver den igen.  Men väl bara bita i, har ju 2st linjecyklar annars o köra på :).

Iroman France (Nice) kommer vara ett äventyr. Det är tuff och med 2.000 höjdmeter på cyklingen. Så kommer det inte bli någon snabb tid. Siktar mest på komma på övre halvan av dom i min klass vilken borde vara ca 12 timmar enl. förra året.

Kalmar är sub 11 som bara gäller. Jag kommer aldrig bryta om jag inte måste, men kommer inte vara nöjd med 11.01. Så hoppas verkligen det blir bra förhållanden i år.

Men innan Iroman France i slutet av Juni så har jag 3st lopp till i Juni att köra. 
Hallsta Tri (Olympisk) redan nu i helgen, Sen 16e Juni SM i sprint och Stafett senare på dagen.

Så kommer bli mycket vila i Juni och helgerna köra riktigt hårt. :)

Ska försöka komma igång och skriva mer nu, lite mer motiverad och med racesäsongen här så blir det lite mer att skriva om också.

Nu bara ladda för Hallsta på Söndag!

You Might Also Like

0 comments