Race week - Ironman 70.3 Jönköping

torsdag, juli 05, 2018



 T -3 days, ready for take off!

Till skillnad mot förra tävlingen så är jag laddad som en raket. Antagligen kommer jag spränga mig i första backen men det lite min grej och fördelen med längre lopp är att man kan återhämta sig , annars vore jag rätt körd.

Sen Helsingör har CoachStefan hjälpt mig dra fram en plan för försöka klämma ut några extra watt till Jönköping. Och tror nog lyckats skrämma loss några extra fjädrar från mina kyckling lår. 
Jag dragit min högsta 4or i tempo position hittills. Mycket att jag sitter bättre efter en lång inställnings fas.
Efter lagt en halv förmögenhet på 2st bikefit så tog jag fram anteckningsblocket och noterat alla mina ändringar senaste 2 åren. Inte effektivaste sättet men jag är nöjd nuJag testat olika positioner utvärderat och noterat. Bra har jag behållt och dåligt antecknat.  Lite efter som jag gjort med dämpar tryck på mtb'n. 


Jag känner mig oförskämt bra form utom löpningen, den vill jag inte ens tänka på. Tror jag kan spring/gå löpningen på 1.50 alla fall även om jag cyklat hårt. Det är väl cyklingen som kommer bli intressant. 
I Helsingör hade jag en jävligt bra dag, man kan ha många bra dagar med jävligt bra dagar blir det färre av.
Hoppas alla fall få en bra dag.  Ska jag fixa 5 timmar så måste jag snitta 35 och lite tveksam till jag fixar på denna bana. Jag har funderat ut en annan taktik o cykla lugnare så jag kan springa hela utan gå. Men det är ju lite fegis taktik. Det roligare o bara blåsa på, hehe.  :)


Några mål som jag har: Slå 5.09 (förra årets tid), 5.05, Sub 5 & Get the f€%&ing t-shirt.

Mest åker jag ner för ha kul. Jag tycker banan är super trevlig, älska simningen, vacker cykel, Grymt tryck på hejandet på löpningen (utom ute runt sjön som så jävla tråkigt).


Nu är jag alla fall packad och klar, kört ett kort pass med jätte hårde korta intervaller och mycket spinn. Se om jag hinner dra ett inlägg där nere också eller ifall jag ligger där bara hur nervös som helst som förra året, ehhe


Dagens pass.



Imorgon drar jag ner med Nikklas tidigt och sen blir det ladda. :)

You Might Also Like

0 comments