Motivationen är som bortblåst tillsamans med orken

onsdag, december 04, 2013

Går väldigt segt just nu, ungefär lika med noll. Man har lite svackor ibland, men jag är nere i en glaciärspricka just nu.
Motivationen väl varit lite låg på sistone och sista passen på trainern där jag producera lika mycket watt som en salongsberusad bäver. Ligga 40-50watt under det man ska och det finns inget mer att ge känns rätt värdelöst speciellt på flera pass i rad.  Sista löpningen eller senaste 2 gick rätt åt skogen också. Första kändes så jävla snabbt tänkte fan det här går bra måste vara ner på 4.15 / 4.10 tempo, men jag jag låg på en 5.15 / 5.20 tempo. Löpviljan försvann likt en uppblåst ballong som du släpper iväg.  Sen fått känningar i höften igen.  Farten är dagsform, man kan ha dåliga dagar, men att höften börja göra ont igen var en riktig party killer.

Måste göra om min bikefit också, spelar ingen roll hur fräsha ben jag kommer in med.
Cyklar jag en timme långsammare kan jag lika gärna krypa runt på löpningen. Sen är mitt mål cykla 30-40 min snabbare (på en im) än förra året och komma in med hyggliga ben. Känns väldigt långt därifrån just nu.

Får lägga ner det en stund tills det kommer tillbaka. Nån vecka sen tror jag suget är tillbaka.
Måste rätta ut en del problem, känns som hela hösten bara nästan varit motgångar.

Så denna vecka har varit väldigt lugn.
Hittils vabbat hela hela veckan pga Anton haft vattkoppor. Hunnit med massa jul pyssel och varit trevligt. Lite rastlöst periodvis, han inte direkt varit sjuk bara inte för gå till dagis förrän dom torkat.
Men det varit jätte kul att vara hemma med Anton lite extra =)

Fick nån liten pust av vilja ikväll så tänkte kolla sittstälningen på cykeln, men kamran la av mitt i allt, och sakna ett vertyg i förrådet. Så "skitsamma", soffläge ett tag till.


Lite julpysselbilder =)








You Might Also Like

0 comments