2,5 timmar trainer nytt personligt rekord

måndag, januari 14, 2013

Igår haka jag på en trainer samling med Väsby Triathlon.
Efter undersökt kartan ett tag och sen vänt på den så var det ca en km hemifrån mig. Skönt.
Packa väskan, bar in en stor fläkt, cykel, hjul, trainer in i bilen skrapa rutorna och släppte handbromsen och rulla nerför backen till lokalen vi skulle köra. Ut med allt igen, hehe

Vi vart 7st som skulle köra. Jag hade ungefär personligt rekord på köra trainer i en timme innan.
Riggade upp och körde på.

Kan säga att det var betydligt roligare än köra själv. Speciellt när det var så roligt gäng.
Jag körde ganska stirkt distans med en aningen högre kadens, kände mig rätt pigg. Detta vart endå veckans 13e pass. Hade ipoden med mig och peta i hörlurarna när jag körde lite sporadiska intervaller.
Annars vart det väl som ett distans pass, lite snack mm. Kanske lite hådare generelt. Ok, betydligt tråkigare än cykla ute en härlig vårdag.

Jag körande

Upprigningen

Några saker som var skönt vid längre pass: Lagningställ med flera flaskor brevid, pannband, stor fläkt, ipod i bakfickan för lite intervaller.


Vart 2,5 timmar sen studsa jag ut på ett löp pass (bricka). Min rygg gillade inte komma ut i kylan genomblött. Den stelna till rejält. Men plåga mig runt 5km alla fall.

Sen vart det dush och bjöds på jättegod lunch.
Vart en grymt trevlig dag, jätte kul ide. 

Sen var det bara backa allt i bilen igen, hehe
Fast fick gasa lite mer uppför. ;)

You Might Also Like

0 comments