Intensiv period men en hel del possitivt också

fredag, juni 15, 2018

Senaste perioden av mitt liv kan man minst sagt säga att varit intensivt och turbulent .

För en månad sen började jag på nytt jobb. Jätte roligt och men också sååå mycket ny information och så många olika system mm. Sådär att man kommer hem och man måste försöka processa all info.

Sen 3 dagar senare efter jag börja på nya jobbet hände nog det värsta som hänt mig. Hitta min mamma som hade somnat in ett tag sen i sin lägenhet efter hon inte svarat i telefon. Det är det jobbigaste jag varit med dom. En syn som aldrig kommer försvinna.

Varit ganska jobbigt ett tag sen dess och vill bara tacka min familj, kusiner, vänner mm.
Alla varit otroligt underbara och stötta mig så mycket!

Det jobbigaste varit alla beslut och info. Sitta lära sig nya system och på lunchen prata med rättsmedicinska och sen jobba igen. Alla papper o väntan, min mamma kom in som oidentifierad
och bara vänta på det. Boka begravningen tyckte jag var en av svåraste sakerna. Jag vet inte vad man ska göra mm. Drog mig för det, men insåg att kunde inte göra det längre sen.

Men med dagarna så gick det framåt. Steg för steg. Börjat rensa lägenheten som var ett kaos i sig. Min mamma kasta ogärna saker. Allt är nästan kvar även från när min far gick bort 20år sen alla hans samlingar mm.

Senkvällarna har jag gått ut och cykla eller sprungit efter tjejerna lagt sig för rensa huvudet lite.
Några hårda pass har det inte varit frågan om dock.

Helgerna har varit o rensat i lägenheten, det är en hyra som tickar där också.


Idag var det begravning. Jag sett fram emot det här senaste veckan.
För att ta farväl på ett finare sätt och sätta ett nytt sista minne av min mor.
Det var en väldigt liten cermoni ute vid begravnings platsen med närmaste släkten, hennes vän och en släkting från Ryssland.

Husby Ärlinghundra kyrka begravdes min mamma samma grav som min pappa. Här ligger även min Farfar.



Det känns ganska bra nu. Lite lättnad att hon kommit till ro. En hel del praktiska saker kvar att göra men det känns inte lika viktigt. Jag har kommit in ganska bra på jobbet och kanske kan lägga lite mer fokus där snart. Huvudet känns fortfarande sprängfullt med info, tankar mm. Men en dag i taget :)


Hänt en del roliga saker också under tiden man får ju inte glömma det och tänkte avsluta inlägget med det och fortsätta fokusera på sånt sen! :) 

Har varit på 2st triathlon tävlingar med Anton och det varit så kul att se honom att köra.
Glädjen och energin inte bara hos Anton men alla barnen och speciellt dom från klubben man känner.
Sen är man ju super stolt när Anton lyckats vinna bägge tävlingarna också.

Anton i Hallsta



Jag älskar vara ute o träna i grupp med massa folk men dragit mig lite för sociala sammanhang på sistone lite för känt mig mentalt trött men varit ute simmat med ett gäng från klubben en Lördag och det var hur kul som helst. Varit nere med Nikklas simmat några gånger också och han hållit koll på mig så jag inte blivit uppäten av nån fastande GammelGädda i viken :). 


Nu har jag ha lite semester vilken är så grymt skönt speciellt efter senaste veckan:

Lördags: Städa lägenhet 4-5 timmar, Ikea till stängning och fix hemma.

Söndags: Tri4fun tävling men Anton i Uppsala hela dagen, sen var ut till Arninge och kolla på bil.

Måndags: Bil köp. Det innebär bära massa däck, tömma ur bilen, montera ner cykelställ på taket mm o hinna ut till Arninge innan stängning flytta över bilstolar o allt pappers jobb.

Tisdags: Jobba över till 8, med kvälls möte och fixa sista ärendet inann går på ledighet.

Onsdags: Skolavslung för Anton som går ut lågstadiet. Sen massa fix för begravningen. Avsluta kvällen med Träning för Anton och jag passa på flyta runt lite på sjön.

Torsdag: Begravning av min Mor och eftermiddag / kväll har varit packa väskor för semester.

Fredag: Blir nu 6-7 timmar i bilen för lite semester. Skönt att komma bort lite.


Träningsformen!

Den är ganska katastrofal! Tjejerna är lite sjuka så tror jag har nåt i kroppen förutom att jag ganska död. Sprang 5km igår (Torsdag) morse eftersom vi vakna tidigt. Väldigt lungt, men funderade på vända hem efter 2km. Simningen i Onsdags var så kass så inte sant.
Känns lite trist, jag verkligen kämpat hela vintern och nu är man i botten. Men sånt man händer i livet. Nästa vecka siktar jag på lägga upp träningen för komma igen till Jönköping om en månad ca.

Bilen då?

Vi skaffat en ny bil. Det kändes sådär att köpa en familjebuss faktiskt.
Vart en Seat Ahlambra. Men nu efter ett par dagar är jag så fruktansvärd nöjd med den.
Såg mig försöka parkera en SL buss i ett garage gjord för Fiat Punto men den är inte så himla mycket större. Draget är tom lite bättre än tidigare Nissan X-trail. Jessica är nog mest nöjd o slippa klättra genom framstolarna varje gång.  Last utrymmet är sååå grymt när vi fäller 2 extra sätena :)

Nya Bilen




Ta hand om er och era närmaste och alla omkring. Mycket kan hända när man minst anar det.
Jag skulle inte säga att livet är skört, vi är ganska tuffa men det är inte alltid logiskt eller rättvist.

Passa på göra massa EPIC Shit medans ni kan!




Och tänkte avsluta stort till alla jag känner Familj, Släkt, Vänner mm som skrivit , ringt eller vad som helst. Det har betytt så himla mycket. Allt från FB inlägg till samtal. Det gjort mig så varm och glad.

Tack!

You Might Also Like

0 comments