Trött vecko uppdatering

fredag, mars 08, 2013

Äntligen Fredag, woohoo!
Varit riktigt seg vecka, insåg att jag inte uppdaterat på en vecka här heller.

Avsluta förra veckan med snabbdistans löptur på 2 mil.
Var ute med sonen hos min mor så passa på. Sprang ut mot Knivsta o hem.
Blåsten gjorde det inte mycket lättare heller. Och världens tråkigaste väg på det.
Det sög väl lite livs viljan ur en efter. Lite problem med benen/höften så gymade på Måndagen och Tisdagen. Var väl döds stöten för benen, närmaste dagarna alla fall.

Färdig sprungen i Märsta i Söndags.





















Tisdagen skulle jag köra ett tröskel pass trainern.
Kröp upp på trainern värmde upp 10 min och körde igång,  fick värma upp 5 min till och varva sedan ner 15 min, hehe. Var som sätta en mope motor på en motorcykel. Hastighets mätaren går till 250kmh men motorns max hastighet var 30kmh. (konvretera det till cykel hastigheter så låter det inte lika imponerande ;)

Onsdagens Löptur var väl ganska likadan. Stack iväg i 4 tempo och kände mig så lycklig.
Efter en km lagom till Korvkiosken sluta den lyckan, hade jag haft några pengar med mig hade den rundan slutat där också. Men harva runt en mil alla fall, kändes dumt att slösa på linnement för 2km bara.

Simmat en del i veckan med kvällens pass så blir det 4 gånger.
Det går väl ganska ok, har bara så jävla svårt att andas ut under vattnet. Annars hade jag nog tyckts det gick mycket bättre. Låser sig för mig bara o håller andan.
Men slog min bästa tid på 100m i Torsdags (igår) så lite kul med framgång i siffror. =)
Idag på Fredagen så slog jag den igen, då får man dricka vin va?

Skaffa ett par nya simglassögon idag, tror mitt tredje par. Funkar lika kasst som andra andra 2.
Det kanske grejen med dom, eller så jag inte skapt för dom. Men jakten fortsätter.

Annars har denna vecka varit väldigt trött. Det typ varit halv sova i soffan till gå lägga sig.
Skulle egentligen behöva städa men jag nog inte ens orkat skita ner så borde ligga på +- 0 där =).
Slarvat med maten som bara den, nästan pinsamt dåligt. Ta igen det i helgen.

Planen för helgen är distans cykling imorgon (Lördag) och distans löpning på Söndag.
Säkert nåt glas vin också =). Googlat fram massa nyttigheter om vin, måste testa det, rent expermintelt.
Kommer ha någon nöje över det, kanske lite.

Tror Sats hade reklam förut som var "Var det inte idag du skulle börja träna".
Den för mig är  det"Var det inte denna helg du skulle skaffa ett liv utom träna och sova", hehe
Tar det näst nästa helg =)

You Might Also Like

0 comments